Treasure Hunt: NPC fixes * Make all NPCs except the AI invincible * Modify Jane's dialogue (before, the player clonk was amused about Tarzan's death ;) * AI clonk have now got names

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Fulgen301 2017-08-16 14:37:33 +02:00 committed by Clonkonaut
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@ -175,23 +175,30 @@ func InitializeObjects()
CreateObjectAbove(StrawMan, 1924, 439);
CreateObjectAbove(StrawMan, 2642, 705);
var Clonk001 = CreateObjectAbove(Clonk, 316, 431);
Clonk001->SetName("$Guard$");
AI->AddAI(Clonk001);
AI->SetHome(Clonk001, 315, 422, DIR_Left);
AI->SetGuardRange(Clonk001, 296, 322, 350, 140);
AI->SetEncounterCB(Clonk001, "EncounterCastle");
Clonk001->SetDir(DIR_Left);
var Clonk002 = CreateObjectAbove(Clonk, 501, 454);
Clonk002->SetDir(DIR_Right);
Clonk002->SetName("$Guard$");
AI->AddAI(Clonk002);
AI->SetHome(Clonk002, 502, 445, DIR_Right);
AI->SetGuardRange(Clonk002, 460, 300, 200, 160);
AI->SetMaxAggroDistance(Clonk002, 60);
var Clonk003 = CreateObjectAbove(Clonk, 534, 455);
Clonk003->SetName("$Guard$");
Clonk003->SetDir(DIR_Right);
AI->AddAI(Clonk003);
AI->SetGuardRange(Clonk003, 460, 300, 200, 160);
AI->SetMaxAggroDistance(Clonk003, 60);
var Clonk004 = CreateObjectAbove(Clonk, 671, 638);
Clonk004->SetName("$TreasureHunter$");
Clonk004->SetDir(DIR_Right);
Clonk004->SetCon(150);
Clonk004->SetColor(0xffffa000);
@ -199,9 +206,10 @@ func InitializeObjects()
AI->SetHome(Clonk004, 671, 629, DIR_Right);
AI->SetGuardRange(Clonk004, 580, 480, 320, 175);
AI->SetEncounterCB(Clonk004, "EncounterFinal");
npc_dagobert = CreateObjectAbove(Clonk, 369, 1142);
npc_dagobert->SetColor(0xffa000);
npc_dagobert->SetName("Scrooge");
npc_dagobert->SetName("Dagobert");
npc_dagobert.StaticSaveVar = "npc_dagobert";
npc_dagobert->MakeInvincible();
npc_dagobert->SetDir(DIR_Left);
@ -209,16 +217,19 @@ func InitializeObjects()
Clonk005->SetDir(DIR_Right);
Clonk005->SetColor(0x808080);
Clonk005->SetName("Otto");
Clonk005->MakeInvincible();
Clonk005->SetSkin(2);
var Clonk006 = CreateObjectAbove(Clonk, 1868, 951);
Clonk006->SetColor(0xff0000);
Clonk006->SetName("Donald");
Clonk006->MakeInvincible();
Clonk006->SetDir(DIR_Left);
var Clonk007 = CreateObjectAbove(Clonk, 676, 943);
Clonk007->SetDir(DIR_Right);
Clonk007->SetColor(0x802000);
Clonk007->SetName("Jane");
Clonk007->SetSkin(1);
Clonk007->MakeInvincible();
npc_tarzan = CreateObjectAbove(Clonk, 750, 859);
npc_tarzan->SetXDir(3);
npc_tarzan->SetYDir(27);
@ -230,6 +241,7 @@ func InitializeObjects()
Clonk008->SetColor(0x20ffff);
Clonk008->SetName("Sophie");
Clonk008->SetSkin(3);
Clonk008->MakeInvincible();
Clonk008->SetDir(DIR_Left);
var Clonk009 = CreateObjectAbove(Clonk, 853, 734);
Clonk009->SetDir(DIR_Right);
@ -241,6 +253,7 @@ func InitializeObjects()
Clonk010->SetColor(0x800000);
Clonk010->SetName("Ann");
Clonk010->SetSkin(3);
Clonk010->MakeInvincible();
var Pickaxe001 = Clonk010->CreateContents(Pickaxe);
Clonk010->SetDialogue("Ann",true);

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@ -9,3 +9,5 @@ Found20=20 Goldbarren gefunden
Achieve5=Bronzenen Barren erreicht!
Achieve10=Silbernen Barren erreicht!
Achieve20=Goldenen Barren erreicht!
Guard=Wächter
TreasureHunter=Schatzsucher

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@ -9,3 +9,6 @@ Found20=Found 20 gold bars
Achieve5=Bronze bar achieved!
Achieve10=Silver bar achieved!
Achieve20=Gold bar achieved!
Guard=Guard
TreasureHunter=Treasure hunter

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@ -12,7 +12,9 @@ func Dlg_Jane_1(object clonk)
func Dlg_Jane_2(object clonk)
{
MessageBox("$Jane2$", clonk, clonk); // i want rope 2
var msg = "$Jane2$";
if (!npc_tarzan || !npc_tarzan->GetAlive()) msg = "$Jane2B$";
MessageBox(msg, clonk, clonk); // i want rope 2
return true;
}

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@ -76,6 +76,7 @@ SophieSad=Warum hast du mir mein Spielzeug weggenommen? Das ist gemein :(
Jane1=Er sollte nach Schätzen suchen. Stattdessen schwingt er einfach nur den ganzen Tag am Seil hin und her.
Jane1B=Er sollte nach Schätzen suchen. Stattdessen schwang er einfach nur den ganzen Tag am Seil hin und her. Nun ist er tot. Typisch!
Jane2=Cool! Kriege ich auch so ein Seil?
Jane2B=Schade. Kriege ich aber auch so ein Seil?
Jane3=Es liegen noch Enterhaken in den Kisten hier. Nimm ihn einfach in die Hand und drücke die Richtung, die du schießen willst. Drücke noch einmal, um wieder loszulassen.
Jane4=Du kannst sogar in jeder Hand einen Enterhaken tragen. Wenn du den zweiten schießt, löst sich der erste automatisch.
Jane5=Bitte nimm die Enterhaken alle mit! Ich hab diese Schwingerei satt.
@ -96,4 +97,4 @@ DonaldShovel1=Hier ist deine Schaufel.
DonaldShovel2=Vielen Dank! Ich stehe auf Ewig in deiner Schuld.
Otto1=Ich liebe diesen einsamen Ort. Er ist so friedlich.
Otto2=Schau nur diese Aussicht. Dort hinten im Osten ist sogar eine schwebende Insel über dem See. Ich frage mich, was dort wohl drauf ist.
Otto2=Schau nur, diese Aussicht. Dort hinten im Osten ist sogar eine schwebende Insel über dem See. Ich frage mich, was dort wohl drauf ist.

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@ -76,7 +76,8 @@ SophieSad=Why did you have to take away my playing items? Sophie sad :(
Jane1=He's supposed to search for treasures. But he's just swinging his rope all day.
Jane1B=He was supposed to search for treasures. Instead, he was just swinging his rope all day. And now he's dead. Typical.
Jane2=Cool! Can I have a rope too?
Jane3=There's extra grappler bows in the chest. Just put it into your hand and click in the direction you want to shoot. Click again to let go.
Jane2B=Rest in peace. But, can I have a rope too?
Jane3=There are extra grappler bows in the chest. Just put it into your hand and click in the direction you want to shoot. Click again to let go.
Jane4=You can even carry two and have one in each hand. Then when you shoot the second, the first one will automatically retreat.
Jane5=Please take all the bows. I'm sick of this swinging.